Πρωτοποριακή επιχειρηματικότητα στο ΔΠΘ, με την συμβολή της «Βεργίνα»

Πρωτοποριακή επιχειρηματικότητα στο ΔΠΘ, με την συμβολή της «Βεργίνα»

g7t9y9y99

Τις επιχειρηματικές τους ιδέες, που δημιούργησαν για το μάθημα Επιχειρηματικότητα Ιτο οποίο διδάσκει ο κ. Περικλής Γκόγκας,

erewrewrewΕπίκουρος Καθηγητής του τμήματοςΟικονομικών Επιστημών του ΔΠΘ όμως αποτελούν το διαβατήριο πολλών από αυτών για ένα επιτυχημένο μέλλον παρουσίασαν το απόγευμα της Τετάρτης 29 Οκτωβρίου 49 ομάδες τελειόφοιτων φοιτητών στο αίθριο έξω από το αμφιθέατρο του 4ου έτους του τμήματος Οικονομικών Επιστημών.

Πρόκειται για ένα PosterSession, το οποίο έχει σαν στόχο να εξοικειώσει του φοιτητές με περιστάσεις στις οποίες μπορεί να έχουν επαφή μετά την αποφοίτησή τους, ενώ μετά το Session πραγματοποιήθηκε η προβολή ενός σχετικού promotionalvideo – διαφημιστικού για το προϊόν τους.

sader3434Εδώ και έξι χρόνια, ο κ. Γκόγκας σε συνεργασία με τη Ζυθοποιία Μακεδονίας - Θράκης Α.Ε. βραβεύουν τα τρία καλύτερα επιχειρηματικά σχέδια που έχουν εκπονηθεί από τους φοιτητές/τριες στο μάθημα Επιχειρηματικότητα Ι με κύριο στόχο οι μαθητές να μπουν στο πνεύμα της επιχειρηματικότητας.

Πέρυσι οι ομάδες παρουσίασαν με  την μορφή posters τις επιχειρηματικές ιδέες τους στο αίθριο έξω από το αμφιθέατρο του 4ου τμήματος Οικονομικών Επιστημών του ΔΠΘ, τα οποία μιμούνται παρόμοιες δραστηριότητες που γίνονται στο εξωτερικό όπου νέοι επιχειρηματίες μαζεύονται, παρουσιάζουν τις ιδέες τους σε ένα κοινό το οποίο αποτελείται από ενδιαφερόμενους επενδυτές.

Εκεί οι επενδυτές συζητούν με τους επίδοξους επιχειρηματίες για τις ιδέες τους, βλέπουν τα οικονομικά τους στοιχεία και ανάλογα τις χρηματοδοτούν.

Ιδέες παλιές, καινούριες και μερικές παλιές που έγιναν καινούριες

Αξίζει να σημειωθεί πως παλιότερες ιδέες που έχουν δημιουργηθεί στα πλαίσια του μαθήματος αυτού, όπως η γόβα που γίνεται flatπαπούτσι αλλά και ένα τζάκετ για μηχανές το οποίο έχει ενδείξεις κατεύθυνσης έχουν πάρει πατέντα και έχουν προχωρήσει στη φάση της υλοποίησης, δείχνοντας πως οι ορίζοντες που ανοίγουν δράσεις σαν και αυτή είναι πραγματικά χωρίς όρια.

Φέτος οι ιδέες που παρουσιάστηκαν ξεκινούσαν από τις απλές, με αρκετές ιδέες για εφαρμογές κινητών οι οποίες απλοποιούν ή βοηθούν την καθημερινή ζωή των χρηστών, μέχρι τις καινοτόμες.

Αυτές περνούν από τις μικρές, όπως τα επαναφορτιζόμενα «καυτάκια», τα οποία είναι η άλλη όψη από τα παγάκια και φιλοδοξούν να αντικαταστήσουν το θερμός, κρατώντας ζεστά τα ροφήματα για ώρες, τις τεχνολογικές, όπως η δημιουργία τηλεόρασης που προβάλλει εικόνες 3Dχωρίς τη χρήση γυαλιών, μέχρι τις μεγάλες, όπως η μονάδα παραγωγής ενέργειας με τη χρήση παλιρροϊκών ρευμάτων, με ανεξάρτητες γεννήτριες οι οποίες μπορούν να προσαρμοστούν στα παλιρροϊκά ρεύματα, «φορτίζοντας» μπαταρίες που μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν.

Παράλληλα παρουσιάστηκαν ιδέες όπως η δημιουργία μιας νέας αμπελουργικής επιχείρησης, μέχρι το ηλιακό παγκάκι που θα επιτρέπει την φόρτιση συσκευών σε εξωτερικούς χώρους.

Όπως σημείωσε ο κ. Γκόγκας υπάρχουν πάρα πολλές καλές ιδέες, σημειώνοντας προτάσεις όπως η εφαρμογή για το κινητό για την τράπεζα, όπου ο χρόνος και η σειρά αναμονής φαίνονται σε αυτό, αλλά και τα «καυτάκια» τα οποία χρησιμοποιούνται για να ζεσταίνουν και να κρατούν ζεστά τα ροφήματα, αλλά και οικονομικές εφαρμογές, όπως μια ιστοσελίδα οικονομικών προβλέψεων για τις τιμές του χρηματιστηρίου.

Ερευνητικό πρόγραμμα για τους φοιτητές

Η προσπάθεια βέβαια βελτίωσης και προώθησης των δεξιοτήτων που δίνει το μάθημα δεν σταματά στην επιβράβευση, χρηματική και ηθική, που δίνει η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης, αφού φέτος έχει κατατεθεί πρόταση για χρηματοδότηση από την ΕΕ ενός ερευνητικού προγράμματος, μέσα από το οποίο προσπαθούν να προωθήσουν κάποιες ιδέες και προϊόντα προς την υλοποίησή τους, απασχολώντας περίπου 30 φοιτητές από τους συμμετέχοντες στο μάθημα.

Ο κάθε φοιτητής θα λάβει περίπου 1000 ευρώ για ένα πεντάμηνο, με στόχο την υλοποίηση του αρχικού businessplan, ενώ το αν θα εγκριθεί το πρόγραμμα θα γίνει γνωστό λίγο πριν τα Χριστούγεννα.

Ο κ. Γκόγκας επισήμανε πως όλη η προσπάθεια αυτή βοηθά πάρα πολύ τους μαθητές για την επαγγελματική τους σταδιοδρομία, περισσότερο μάλιστα από ότι ανέμενε όταν είχε ξεκινήσει την προσπάθεια.

Τόνισε μάλιστα πως υπάρχει σημαντικό ενδιαφέρον από ξένα πανεπιστήμια για τους φοιτητές και τα projectπου γίνονται, με κρούσεις από Αγγλία και Γερμανία από όπου ρωτούσαν για τη δουλειά που έχει γίνει από τους φοιτητές στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, στα πλαίσια της αποδοχής τους για μεταπτυχιακές σπουδές εκεί.

Κωνσταντίνος Μαρκενδούδης