Μία νέα μελέτη διερευνά αν και κατά πόσο η ηλικία του οδηγού επηρεάζει την ικανότητα οδήγησης κατά την αποστολή γραπτών μηνυμάτων στο κινητό. Εδώ και χρόνια οι ειδικοί προειδοποιούν για τη μεγάλη επικινδυνότητα που έχει η αποστολή SMS την ώρα την οδήγησης.
Επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Ντιτρόιτ στις ΗΠΑ, δημοσίευσαν τη μελέτη «Accident Analysis and Prevention», στην οποία συμμετείχαν 50 εθελοντές ηλικίας 18 έως 59 ετών και οι οποίοι, σύμφωνα με tanea, κλήθηκαν να οδηγήσουν επί μισή ώρα σε εξομοιωτές οδήγησης, διεξάγοντας κατά διαστήματα «συζητήσεις» με γραπτά μηνύματα στο κινητό τους.
Συνολικά, τα δύο τρίτα των οδηγών έβγαιναν από την λωρίδα τους και «έκοβαν» άλλους «οδηγούς» ή έμπαιναν στην λωρίδα εκτάκτου ανάγκης (ΛΕΑ) την ώρα που έστελναν τα SMS. Το ποσοστό αυτό ήταν χαμηλότερο (50%) μεταξύ των «πεπειραμένων» αποστολέων γραπτών μηνυμάτων εν ώρα οδήγησης, ενώ αυξανόταν αναλόγως με την ηλικία.
Έτσι, στους εθελοντές ηλικίας 18-24 ετών, το 25% έβγαιναν από τη λωρίδα τους την ώρα που έγραφαν το SMS. Στις ηλικίες 25 έως 34 ετών το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 40%, στις ηλικίες 35-44 ετών ήταν 80%, ενώ μετά τα 45 χρόνια δεν υπήρχε ούτε ένας οδηγός που να μην βγήκε από την λωρίδα του την ώρα που έγραφε ένα SMS.
Οι παρεκκλίσεις από την πορεία δεν παρουσίαζαν διαφορές μεταξύ των δύο φύλων.
Παραμένει άγνωστο γιατί ακριβώς οι παρεκκλίσεις ήταν συχνότερες στους μεγαλύτερης ηλικίας εθελοντές, αλλά οι ερευνητές εκτιμούν ότι πιθανώς παίζει ρόλο η ανάγκη να κοιτάζουν επί περισσότερη ώρα το τηλέφωνό τους (π.χ. λόγω πρεσβυωπίας) ή η δυσκολία στην ταυτόχρονη εκτέλεση πολλών δραστηριοτήτων (multitasking) λόγω ηλικίας.
Σε κάθε περίπτωση, «τα ευρήματα αυτά μας εξέπληξαν, διότι υποτίθεται ότι οι ώριμοι οδηγοί χειρίζονται καλύτερα οτιδήποτε αποσπά την προσοχή από την οδήγηση», δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής δρ Ράνταλ Κομισάρις, αναπληρωτήςκαθηγητής στο Τμήμα Φαρμακευτικών Επιστημών του πανεπιστημίου.
Και συνέχισε: «Προφανώς η αντίληψη αυτή δεν είναι ακριβής και επομένως δεν πρέπει να νομίζει ένας 50άρης ότι μπορεί με ασφάλεια να απαντήσει σε ένα SMS την ώρα που οδηγεί. Κατ' αντίστοιχο τρόπο, οι νέοι δεν θα πρέπει να αναθαρρήσουν με τα ευρήματα της μελέτης και να νομίζουν ότι μπορούν ακίνδυνα να γράφουν μηνύματα στο κινητό την ώρα που οδηγούν, διότι ούτε αυτό ισχύει».
Και κατέληξε: «Από τα ευρήματά μας καθίσταται σαφές ότι ουδείς, ανεξαρτήτως φύλου και ηλικίας, πρέπει να νομίζει ότι είναι καθ' οιονδήποτε τρόπο ασφαλές να χρησιμοποιεί ταυτοχρόνως κινητό και τιμόνι, όσο πεπειραμένος κι αν είναι».