Το Twitter «απειλεί» το Facebook στις νεαρές ηλικίες

Το Twitter «απειλεί» το Facebook στις νεαρές ηλικίες

istoselides-koinonikis-diktuosis-social-media-kinito

Το Twitter ξεπέρασε το Facebook όσον αφορά στη δημοφιλία του με τις νεαρές ηλικίες στις ΗΠΑ, σύμφωνα με έρευνα της Piper Jaffray σχετικά με το ποιο είναι το κοινωνικό δίκτυο που ασκεί τη μεγαλύτερη επιρροή όσον αφορά στην καταναλωτική συμπεριφορά.

Όπως αναφέρεται στη μελέτη, οι έφηβοι έχουν αυξήσει πολύ τις online αγορές τους, και πλέον θεωρούν τους «φίλους» τους σε κοινωνικά δίκτυα ως την ισχυρότερη επιρροή σχετικά με τις επιλογές που κάνουν σε αυτό τον τομέα. Η δημοφιλία του Facebook όσον αφορά στο δίκτυο που έχει τη μεγαλύτερη σημασία για τους εφήβους σημειώνει πτωτικές τάσεις, φτάνοντας στο 23%, τη στιγμή που πριν από έξι μήνες ήταν στο 33% και πριν ένα χρόνο στο 42%.

Αντίθετα, το Twitter σημειώνει άνοδο, φτάνοντας στο 26%. Παρόλα αυτά, η έρευνα υποδεικνύει επίσης σημαντική άνοδο του Instagram, το οποίο ξεκίνησε από 12% ένα χρόνο πριν, ανέβηκε στο 17% πριν έξι μήνες και τώρα βρίσκεται στο 23%. Ακολουθούν το Google+, το Tumblr και το Pinterest.

Σύμφωνα με προηγούμενη (Μάιος) έρευνα του Pew Research Center, η αύξηση της χρήσης του Twitter στις νεαρές ηλικίες είναι εντυπωσιακή, καθώς πλέον το 24% των εφήβων online στις ΗΠΑ το χρησιμοποιούν, τη στιγμή που το 2011 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 16%.

Επίσης, συζητήσεις που έγιναν με γκρουπ νέων στο πλαίσιο της μελέτης έδειξαν ότι ο ενθουσιασμός των εφήβων όσον αφορά στο Facebook μειώνεται, σε μεγάλο βαθμό λόγω της αυξημένης παρουσίας ενηλίκων, του υπερβολικού διαμοιρασμού πληροφοριών για τα πάντα και το πολύ συχνά υπερβολικό «δράμα», ωστόσο συνεχίζουν να το χρησιμοποιούν επειδή αποτελεί πλέον σημαντικό τμήμα της συνολικής κοινωνικής δραστηριότητας ενός εφήβου.

Όπως φαίνεται από τα αποτελέσματα των ερευνών, η επιλογή του Facebook να αποκτήσει το Instagram ως «αντίμετρο» στην τάση φυγής των νέων προς νεότερα, ανταγωνιστικά κοινωνικά δίκτυα ήταν σωστή κίνηση.

Σε συζήτησή του εφ’όλης της ύλης με τον αρχισυντάκτη του The Atlantic τον Σεπτέμβριο, ο ιδρυτής του, Μαρκ Ζούκερμπεργκ, είχε δηλώσει ότι δεν έχει σημασία το αν το Facebook παραμένει «cool».

«Πολλοί θεωρούν πως προσπαθούμε να είμαστε cool. Ποτέ δεν ήταν αυτός ο στόχος μου. Είμαι το λιγότερο cool άτομο που υπάρχει. Είμαστε σχεδόν 10 ετών και σίγουρα δεν είμαστε πλέον το “καινούριο πράγμα” , οπότε αυτή η διάσταση του “cool” έχει τελειώσει για εμάς», είχε δηλώσει, προσθέτοντας ότι το αν το Facebook είναι «cool» ή όχι δεν έχει σημασία πια, καθώς πλέον είναι πανταχού παρόν.

«Ίσως ο ηλεκτρισμός να ήταν cool όταν πρωτοεμφανίστηκε, αλλά πολύ σύντομα οι άνθρωποι σταμάτησαν να συζητούν για αυτόν επειδή δεν ήταν κάτι νέο πια, το ερώτημα είναι, έχουν μειωθεί οι άνθρωποι που ανάβουν τα φώτα τους επειδή έχει πάψει να είναι cool;».

Ωστόσο, κατά την δημοσίευση των οικονομικών αποτελεσμάτων του Facebook για το δεύτερο τρίμηνο του έτους, ο ίδιος είχε δηλώσει πως οι έρευνες της εταιρείας δείχνουν ότι οι νέοι δεν παρουσιάζουν τάσεις εγκατάλειψης του δικτύου.  

naftemporiki.gr